Krytyczna analiza

Przeprowadzenie krytycznej analizy poglądów przedstawicieli Szkoły wraz z tłem historycznym jej działalności oraz polemikami zarówno wewnątrz szkoły, jak i z jej zewnętrznymi oponentami.

Rękopisy

Opracowanie pozostających w rękopisach tekstów przedstawicieli szkoły oraz myślicieli związanych w tym czasie z Wydziałem Filozofii KUL.

Reedycja tekstów

Reedycja tekstów przygotowanych przez Lubelską Szkołę Filozoficzną.

Badania historyczno-filozoficzne

Prezentacja koncepcji badań historyczno-filozoficznych w Lubelskiej Szkole Filozoficznej.

Personalizm

Prezentacja personalizmu w  Lubelskiej Szkole Filozoficznej.

Digitalizacja

Digitalizacja trudno dostępnych prac przedstawicieli szkoły.

Tłumaczenia

Popularyzacja osiągnięć Lubelskiej Szkoły Filozoficznej w języku angielskim.

Open access

Zwiększenie dostępu do zasobów i spuścizny szkoły.

Kształcenie kadry

Edukacja i wspieranie kariery naukowej młodszych pracowników nauki.

Unikalne środowisko filozoficzne

Projekt ma za cel opracowanie i udostępnienie osiągnięć najwybitniejszych przedstawicieli filozoficznej szkoły lubelskiej i tych badaczy, którzy w różny sposób byli związani w okresie powojennym (od 1946 roku) z Wydziałem Filozofii na KUL-u. Należy pokreślić, że w tym okresie wytworzyło się w Lublinie unikalne środowisko filozoficzne, którego przedstawiciele, związani głównie z nurtem tomizmu egzystencjalnego (M. A. Krąpiec, Z. J. Zdybicka, S. Swieżawski), czerpali również inspirację z innych nurtów (np. fenomenologii, filozofii analitycznej) i szkół filozoficznych (K. Wojtyła, J. Gałkowski, A. B. Stępień) oraz rozwijali pogłębione badania historyczno-filozoficzne (M. Kurdziałek, S. Swieżawski, F. Tokarz) oraz logiczno-metodologiczne (S. Kamiński, J. Kalinowski, L. Borkowski). [więcej]