Krytyczna analiza
Przeprowadzenie krytycznej analizy poglądów przedstawicieli Szkoły wraz z tłem historycznym jej działalności oraz polemikami zarówno wewnątrz szkoły, jak i z jej zewnętrznymi oponentami.
Rękopisy
Opracowanie pozostających w rękopisach tekstów przedstawicieli szkoły oraz myślicieli związanych w tym czasie z Wydziałem Filozofii KUL.
Reedycja tekstów
Reedycja tekstów przygotowanych przez Lubelską Szkołę Filozoficzną.
Badania historyczno-filozoficzne
Prezentacja koncepcji badań historyczno-filozoficznych w Lubelskiej Szkole Filozoficznej.
Personalizm
Prezentacja personalizmu w Lubelskiej Szkole Filozoficznej.
Digitalizacja
Digitalizacja trudno dostępnych prac przedstawicieli szkoły.
Tłumaczenia
Popularyzacja osiągnięć Lubelskiej Szkoły Filozoficznej w języku angielskim.
Open access
Zwiększenie dostępu do zasobów i spuścizny szkoły.
Kształcenie kadry
Edukacja i wspieranie kariery naukowej młodszych pracowników nauki.
Unikalne środowisko filozoficzne
Projekt ma za cel opracowanie i udostępnienie osiągnięć najwybitniejszych przedstawicieli filozoficznej szkoły lubelskiej i tych badaczy, którzy w różny sposób byli związani w okresie powojennym (od 1946 roku) z Wydziałem Filozofii na KUL-u. Należy pokreślić, że w tym okresie wytworzyło się w Lublinie unikalne środowisko filozoficzne, którego przedstawiciele, związani głównie z nurtem tomizmu egzystencjalnego (M. A. Krąpiec, Z. J. Zdybicka, S. Swieżawski), czerpali również inspirację z innych nurtów (np. fenomenologii, filozofii analitycznej) i szkół filozoficznych (K. Wojtyła, J. Gałkowski, A. B. Stępień) oraz rozwijali pogłębione badania historyczno-filozoficzne (M. Kurdziałek, S. Swieżawski, F. Tokarz) oraz logiczno-metodologiczne (S. Kamiński, J. Kalinowski, L. Borkowski). [więcej]